9,3
512 beoordelingen
toyota-gr86-1920x460

Rijplezier die uw verwachtingen overtreft

De genoemde waarden zijn de hoogste of laagste voor de beschikbare motoren en niet noodzakelijkerwijs representatief voor een specifieke combinatie of uitvoering. Het brandstofverbruik en de CO2 emissies worden berekend op basis van een gecombineerde cyclus, conform algemeen geldende wetgeving.

Net als zijn legendarische voorganger, de 'fun to drive' GT86, is de nieuwe, krachtiger GR86 een pure rijdersauto voor liefhebbers die weten wat autorijden bijzonder maakt: dat ene moment waarop auto en wegdek samen één worden. Geniet van opwindend en onversneden rijplezier.

gr86-ext-02.jpg

Een geschiedenis van opwindende ritten

Hoewel het gedeelde DNA met de GT86 onmiskenbaar is, gaan de roots van de compleet nieuwe GR86 helemaal terug tot de jaren '60. Onze nieuwe achterwielaangedreven 2+2 coupé komt voort uit een lange lijn van iconische sportauto's uit ons verleden. Invloeden die zichtbaar zijn in bijvoorbeeld een sportief design, boxermotoren en gewichtsbesparende maatregelen, kennis die voortkomt uit onze ervaringen op het circuit.

SPORTS 800 ‘YOTA-HACHI’

1965–1969: De Sports 800 was de eerste serie geproduceerde sportauto van Toyota. Populair binnen de Japanse autosport door zijn 790 cc boxermotor en achterwielaandrijving. Meest memorabele resultaat een één-twee-drie podium tijdens de 24-uurs race van Fuji in 1967.

Toyota-gr86-sports-800.jpg
Toyota-gr86-2000-gt.jpg
2000GT

1967–1970: De 2000GT is de eerste Japanse supersportauto en nog altijd één van 's werelds mooiste sportauto. Hij speelde een hoofdrol in de James Bons film You Only Live Twice en noteerde op het circuit talloze snelheidsrecord en overwinningen.

AE86 ‘HACHI-ROKU’

1983–1987: De AE86 groeide uit van gezinsauto tot een waar icoon met cult-status. Nog altijd is het dé norm voor coureurs en drifers, wat te danken is aan zijn hoogtoerige 1,6 liter motor, directe besturing en speelse achterwielaandrijving. Een unieke rijbeleving.

Toyota-gr86-ae-86.jpg
Toyota-gr86-gt86.jpg
GT86

2012–2021: De GT86 werd met applaus ontvangen door autojournalisten als populaire betaalbare sportauto. Met succes in autosport met winst in zijn klasse bij de 24 uur van de Nürburgring in 2012 en successen in de Super GT, Endurance, rallysport en Gymkhana.

Documentatie

Ontdek meer over de GR86 op toyota.nl